Zajęcia grupowe
Nauczanie przez projektowanie
Misją zajęć jest wspieranie dzieci w odkrywaniu własnego potencjału oraz
doskonalenie kompetencji do życia w nieustannie zmieniającej się rzeczywistości.
Dzięki nauczaniu przez projektowanie Twoje dziecko skutecznie rozwinie:
Nauczanie przez projektowanie
Na czym polegają moje zajęcia?
- Angażuję uczniów w praktyczne działania, wymagające od nich współpracy, komunikowania, planowania, analizowania, poszukiwania, itp., które prowadzą ich do zdobycia kompetencji przyszłości.
- Każdy projekt edukacyjny ma swój tytuł będący tematem przewodnim, wynikającym z zainteresowań dzieci oraz otaczającej ich rzeczywistości.
- Zainteresowania zawsze łączą się z pozytywnymi emocjami, które pobudzają wewnętrzną motywację dzieci oraz ich chęć do nauki, prowadząc do lepszych efektów edukacyjnych.
- Treści projektu są interdyscyplinarne. Łączą ze sobą elementy języka polskiego, matematyki, historii, geografii, przyrody, biologii, chemii, etyki, filozofii, plastyki, techniki, itp. w celu pokazania świata jako całości. Dzięki temu uczniowie w naturalny sposób wiążą ze sobą fakty i wyciągają wnioski.
- Duża różnorodność doświadczeń edukacyjnych w projekcie pozwala na zaangażowanie każdego dziecka, stanowiąc odpowiedź na jego różne zainteresowania, style uczenia się, odkrywania i pogłębiania talentów.
- W realizacji poszczególnych zadań projektowych dzieci pracują w zmiennych formacjach: indywidualnie oraz zespołowo, dzięki czemu uczą się współpracy i wzajemnie od siebie. Praca w grupie wyzwala w uczniach naturalną potrzebę komunikacji między sobą, stanowiąc najlepszą okazję do zdobywania tak ważnej w życiu umiejętności komunikowania się.
- Każdy projekt ma ściśle określone cele. Uczeń przed przystąpieniem do ich realizacji dowiaduje się czego się nauczy.
- Po ukończeniu każdego etapu projektu uczeń samodzielnie weryfikuje swoje postępy w oparciu o ocenianie kształtujące.
- Momentem kończącym projekt jest podsumowanie go przez uczniów i jego ewaluacja.

Zajęcia: Nauczanie przez projektowanie
- Grupa wiekowa: uczniowie kl. 0-3
- Ilość uczniów w grupie: max. 12
-
Terminy: 1 w tygodniu / 90 min.
Szczegółowy grafik zostanie ustalony po zebraniu chętnej liczby dzieci z danej szkoły i dostosowany do ich planu lekcji. - Odprowadzanie: istnieje możliwość odbierania dzieci ze świetlicy i przyprowadzania ich po zajęciach.
-
Cena pierwszego spotkania: 0zł / 90 min.
Cena kolejnego spotkania: 90 zł / 90 min. - Czas trwania każdego projektu: zwykle 4 spotkania po 90 min.
- Forma płatności: płatności dokonywane są za miesiąc z góry do 15 dnia każdego miesiąca, przelewem na rachunek bankowy.
-
Cena obejmuje koszty:
- przyborów i materiałów edukacyjnych;
- produktów i artykułów niezbędnych do realizacji zadań projektowych;
- wynajęcia sali;
- indywidualny kontakt z prowadzącym zajęcia.
Nauczanie przez projektowanie
Na czym polegają moje zajęcia?

- Angażuję uczniów w praktyczne działania, wymagające od nich współpracy, komunikowania, planowania, analizowania, poszukiwania, itp., które prowadzą ich do zdobycia kompetencji przyszłości.
- Każdy projekt edukacyjny ma swój tytuł będący tematem przewodnim, wynikającym z zainteresowań dzieci oraz otaczającej ich rzeczywistości.
- Zainteresowania zawsze łączą się z pozytywnymi emocjami, które pobudzają wewnętrzną motywację dzieci oraz ich chęć do nauki, prowadząc do lepszych efektów edukacyjnych.
- Treści projektu są interdyscyplinarne. Łączą ze sobą elementy języka polskiego, matematyki, historii, geografii, przyrody, biologii, chemii, etyki, filozofii, plastyki, techniki, itp. w celu pokazania świata jako całości. Dzięki temu uczniowie w naturalny sposób wiążą ze sobą fakty i wyciągają wnioski.
- Duża różnorodność doświadczeń edukacyjnych w projekcie pozwala na zaangażowanie każdego dziecka, stanowiąc odpowiedź na jego różne zainteresowania, style uczenia się, odkrywania i pogłębiania talentów.
- W realizacji poszczególnych zadań projektowych dzieci pracują w zmiennych formacjach: indywidualnie oraz zespołowo, dzięki czemu uczą się współpracy i wzajemnie od siebie. Praca w grupie wyzwala w uczniach naturalną potrzebę komunikacji między sobą, stanowiąc najlepszą okazję do zdobywania tak ważnej w życiu umiejętności komunikowania się.
- Każdy projekt ma ściśle określone cele. Uczeń przed przystąpieniem do ich realizacji dowiaduje się czego się nauczy.
- Po ukończeniu każdego etapu projektu uczeń samodzielnie weryfikuje swoje postępy w oparciu o ocenianie kształtujące.
- Momentem kończącym projekt jest podsumowanie go przez uczniów i jego ewaluacja.
Zajęcia: Nauczanie przez projektowanie
- Grupa wiekowa: uczniowie kl. 0-3
- Ilość uczniów w grupie: max. 12
-
Terminy: 1 w tygodniu / 90 min.
Szczegółowy grafik zostanie ustalony po zebraniu chętnej liczby dzieci z danej szkoły i dostosowany do ich planu lekcji. - Odprowadzanie: istnieje możliwość odbierania dzieci ze świetlicy i przyprowadzania ich po zajęciach.
-
Cena pierwszego spotkania: 0zł / 90 min.
Cena kolejnego spotkania: 90 zł / 90 min. - Czas trwania każdego projektu: zwykle 4 spotkania po 90 min.
- Forma płatności: płatności dokonywane są za miesiąc z góry do 15 dnia każdego miesiąca, przelewem na rachunek bankowy.
-
Cena obejmuje koszty:
- przyborów i materiałów edukacyjnych;
- produktów i artykułów niezbędnych do realizacji zadań projektowych;
- wynajęcia sali;
- indywidualny kontakt z prowadzącym zajęcia.
Zobacz kilka z moich projektów
"Autumn slow food - Jesienne wolne jedzenie"
Cele projektu:
- Poznasz ideę oraz założenia ruchu slow food przygotowując smoothie z jesiennych warzyw i owoców.
- Poznasz smak oraz nazwy witamin kryjących się w jesiennych warzywach i owocach, a także korzyści z ich jedzenia. W pracy grupowej, za pomocą mapy myśli wykonasz plakat podsumowujący zdobyte wiadomości o danym warzywie lub owocu.
- Będziesz przeliczać warzywa i owoce, porównywać ich ilość za pomocą dodawania, odejmowania, mnożenia i dzielenia.
- Dowiesz się dlaczego śmiech to zdrowie!
- Wykonasz emotkę smile techniką origami, symbolizującą 4 hormony szczęścia: endorfiny, serotoninę, oksytocynę, dopaminę.
- Przeczytasz o warzywach i owocach w poezji J. Brzechwy oraz J. Tuwima. Dowiesz się co wspomniani autorzy wierszy: "Warzywa" i "Pomidor" chcieli powiedzieć o życiu oraz relacjach z innymi.
- Wykonasz kukiełkę warzywno-owocową według własnego pomysłu.
- Weźmiesz udział w teatrzyku kukiełkowym.
- Wraz z koleżankami i kolegami stworzysz quiz podsumowujący projekt.

"Czas"

Cele projektu:
- Poznasz historię zegarów przez wieki podczas wizyty w Muzeum Narodowym w Krakowie.
- Dowiesz się co ma grecki bóg Chronos do czasu.
- Skonstruujesz własny zegar z płyty winylowej, metalowych wskazówek i mechanizmu do zegara kwarcowego.
- Nauczysz się odczytywać godziny pełne.
- Nauczysz się odczytywać godziny niepełne.
- Opanujesz umiejętność obliczania czasu.
- Dowiesz się jak odczytywać godziny odjazdów i przyjazdów na rozkładach jazdy.
- Dowiesz się czym jest przemijanie i jak radzić sobie ze stratą bliskich osób.
"Grudniowa fabryka świątecznego bzika - Do it yourself"
Cele projektu:
- Nauczysz się jak własnoręcznie wykonywać świąteczne ozdoby, dekoracje i prezenty.
- Wykonasz obrazek choinki / bałwana / wianka świątecznego (do wyboru) w technice string art.
- Stworzysz zawieszkę choinkową z patyczków logopedycznych.
- Zrobisz świątecznego skrzata z wełnianych skarpet, włóczki i kaszy.
- Opanujesz umiejętność posługiwania się młotkiem.
- Nauczysz się pracy z pistoletem do klejenia na gorąco.
- Rozwiniesz swoją kreatywność, wyobraźnię i logiczne myślenie.
- Ozdobisz swój pokój wykonanymi pracami lub wręczysz je komuś w świątecznym prezencie.

"Czy książki mogą rozwijać wyłącznie umiejętności czytania?"

Cele projektu:
- Dowiesz się, ile jest książek na świecie.
- Nauczysz się w jaki sposób szybko policzyć ilość książek w klasowej bibliotece.
- Wraz z grupą skonstruujesz budowlę z książek.
- Policzysz, ile sztuk książek mieści się na dywanie o powierzchni 2 m x 3 m.
- Dowiesz się jaką powierzchnię stanowi dywan ułożony ze wszystkich książek w sali.
- W pracy grupowej wymyślisz dalsze losy Niesamowitych skarpetek J. Bednarek.
- Przedstawisz swoją książkę wraz z grupą w formie leporello.
- Skonstruujesz wniosek stanowiący odpowiedź na pytanie zawarte w tytule projektu "Czy książki mogą rozwijać wyłącznie umiejętności czytania?".
Zobacz kilka z moich projektów
"Autumn slow food - Jesienne wolne jedzenie"

Cele projektu:
- Poznasz ideę oraz założenia ruchu slow food przygotowując smoothie z jesiennych warzyw i owoców.
- Poznasz smak oraz nazwy witamin kryjących się w jesiennych warzywach i owocach, a także korzyści z ich jedzenia. W pracy grupowej, za pomocą mapy myśli wykonasz plakat podsumowujący zdobyte wiadomości o danym warzywie lub owocu.
- Będziesz przeliczać warzywa i owoce, porównywać ich ilość za pomocą dodawania, odejmowania, mnożenia i dzielenia.
- Dowiesz się dlaczego śmiech to zdrowie!
- Wykonasz emotkę smile techniką origami, symbolizującą 4 hormony szczęścia: endorfiny, serotoninę, oksytocynę, dopaminę.
- Przeczytasz o warzywach i owocach w poezji J. Brzechwy oraz J. Tuwima. Dowiesz się co wspomniani autorzy wierszy: "Warzywa" i "Pomidor" chcieli powiedzieć o życiu oraz relacjach z innymi.
- Wykonasz kukiełkę warzywno-owocową według własnego pomysłu.
- Weźmiesz udział w teatrzyku kukiełkowym.
- Wraz z koleżankami i kolegami stworzysz quiz podsumowujący projekt.
"Czas"

Cele projektu:
- Poznasz historię zegarów przez wieki.
- Dowiesz się co ma grecki bóg Chronos do czasu.
- Skonstruujesz własny zegar z płyty winylowej, metalowych wskazówek i mechanizmu do zegara kwarcowego.
- Nauczysz się odczytywać godziny pełne.
- Nauczysz się odczytywać godziny niepełne.
- Opanujesz umiejętność obliczania czasu.
- Dowiesz się jak odczytywać godziny odjazdów i przyjazdów na rozkładach jazdy.
- Dowiesz się czym jest przemijanie i jak radzić sobie ze stratą bliskich osób.
"Grudniowa fabryka świątecznego bzika - Do it yourself"

Cele projektu:
- Nauczysz się jak własnoręcznie wykonywać świąteczne ozdoby, dekoracje i prezenty.
- Wykonasz obrazek choinki / bałwana / wianka świątecznego (do wyboru) w technice string art.
- Stworzysz zawieszkę choinkową z patyczków logopedycznych.
- Zrobisz świątecznego skrzata z wełnianych skarpet, włóczki i kaszy.
- Opanujesz umiejętność posługiwania młotkiem.
- Nauczysz się pracy z pistoletem do klejenia na gorąco.
- Rozwiniesz swoją kreatywność, wyobraźnię i logiczne myślenie.
- Ozdobisz swój pokój wykonanymi pracami lub wręczysz je komuś w prezencie.
"Czy książki mogą rozwijać wyłącznie umiejętności czytania?"

Cele projektu:
- Dowiesz się, ile jest książek na świecie.
- Nauczysz się w jaki sposób szybko policzyć ilość książek w klasowej bibliotece.
- Policzysz, ile sztuk książek mieści się na dywanie o powierzchni 1m x 2m.
- Dowiesz się jaką powierzchnię stanowi dywan ułożony ze wszystkich książek w sali.
- W pracy grupowej wymyślisz dalsze losy Niesamowitych skarpetek J. Bednarek.
- Przedstawisz swoją książkę wraz z grupą w formie leporello.
- Skonstruujesz wniosek stanowiący odpowiedź na pytanie zawarte w tytule projektu "Czy książki mogą rozwijać wyłącznie umiejętności czytania?".

Zajęcia: Nauczanie przez projektowanie
- Grupa wiekowa: uczniowie kl. 0-3
- Ilość uczniów w grupie: max. 12
-
Terminy: 1 w tygodniu / 90 min
Szczegółowy grafik zostanie ustalony po zebraniu chętnej liczby dzieci z danej szkoły i dostosowany do ich planu lekcji. - Odprowadzanie: istnieje możliwość odbierania dzieci ze świetlicy i przyprowadzania ich po zajęciach.
-
Cena pierwszego spotkania: 0zł / 90 min
Cena kolejnego spotkania: 90 zł / 90 min - Czas trwania każdego projektu: zwykle 4 spotkania po 90 min.
- Forma płatności: płatności dokonywane są za miesiąc z góry do 15 dnia każdego miesiąca, przelewem na rachunek bankowy.
-
Cena obejmuje koszty:
- przyborów i materiałów edukacyjnych;
- produktów i artykułów niezbędnych do realizacji zadań projektowych;
- wynajęcia sali;
- indywidualny kontakt z prowadzącym zajęcia.